09 април 2007

Desktop Tower Defense

Най-спокойно мога да заявя, че съм във възторг от Desktop Tower Defense. Новозаформящият се жанр на TD игрите успява да ме задържи с часове пред монитора.

В това заглавие концепцията на Tower Defence претърпява лека еволюция, но като резултат може да промени доста геймплея. Във всички предишни подобни игри (линк към една от тях) кулите, които стреляха по гадините, се строяха около предварително определена пътечка. По този начин се търсеше оптималното разположение и комбинация от бойни установки, така че да оцелеете възможно най-дълго. В Desktop Tower Defence подобна пътечка няма. Гадините тръгват от единя или двата края на картата и по най-прекия път се опитват да стигнат до срещуположния край. Можете да удължите пътя им и респективно времето, през което са подложени на огън, като позиционирате правилно кулите. Цялостно блокиране на изхода от нивото не е възможен, което значи, че все пак врага ще има от къде да се измъкне.

Новото в "оръжията" ви, или поне аз не се сещам да съм го виждал преди, е една зашеметяваща кула, която освен, че нанася поражения по врага има шанс да го спре на едно място за известно време и така да даде възможност на останалите кули да стрелят по-дълго. Останалите ви бойни сгради са по-скоро стандартни и включват такива, които стрелят само по земя, само по въздух или комбинирани, но за сметка на нанасяните поражения. Има и "замразяваща" кула, която забавя скоростта на гадинките, които уцели. Балансът на оръжието е добър и дава възможност за доста комбинации, които да подхождат на стратегията ви за победа.

Противниците са също интересни, като и при тях се намират някои нововъведения. Добре замислени са spawn гадинките, които щом бъдат убити се разпадат на две по-малки мишени. Намирам за добро попадение и, че летящите същества не обикалят по пътечката, а прелитат над кулите по права линия към изхода от нивото. Това може да се брои и като минус, защото предизвиква струпване на противовъздушна защита в центъра на картата, но пък прави играта мъничко по-реална. Не липсват и други добре познати на всеки играл tower defence игра противници, като "имунизираните", които не могат да бъдат замразени и "бързите", които могат да създадат много главоболия. Босовете, които се появяват на определен брой нива се редуват и се причисляват към отделните класове гадини, което значи, че може да срещнете "бърз" бос, който освен много живот, има и висока скорост, или пък "летящ", който е доста трудно да бъде спрян.

Много приятно впечатление прави и, че има доста режими на игра. Някои от тях намирам за почти невъзможни за преминаване, но други са истинско предизвикателство. Можете да играете само срещу определен тип противник или без повечето си оръжия. Изборът е ваш.

Няма коментари:

Сподели

Оцени