24 януари 2007

Заигравки

Заигравки ще наричам игри без особен смисъл, но успели да привлекат вниманието ми, необяснимо защо, за доста голям период от време.

Curveball представлява един вид кибер-космически тенис... или пък може и да е еволюция на Pong-а. В играта наистина няма нищо особено. Представлявате синя платформа, разделена на няколко части, с която удряте летящото, често хаотично, топче. В същност ако ударите малко по-триково може да получите и бонус за умението си. Не ми стана ясно разделянето на части на вашата "хилка", но май определят дали удара ще завърти топчето или не. Едва ли бих се заиграл толкова ако нямаше състезание в един сайт и един тип не беше направил близо 40 000 точки при мой максимум от 20 и няколко хиляди. Не вярвам и някой друг да се вманиачи на тема тази игра.

Motherload е игра, в която сте... миньор... на Марс. Разбира се не сте оборудвани само с кирка, а имате самоходна all-in-one вагонетка, която прави всичко вместо вас, а вие само трябва да си копаете тунелите с нея. На практика ако задълбаете в играта ще видите, че тя не се свежда само до извличането на бронз и желязо, които се намират близо до повърхността, а и до намиране на сребро, злато, платина, айнщайний, скъпоценни камъни, марсиански скелети, артефакти и съкровища. При това положение вероятно бих спрял след час игра и никога не бих се върнал към това заглавие ако нямаше преплетена и сюжетна линия. Стигайки на сериозна дълбочина ще получавате различни съобщения, които загатват за нещо тайнствено в недрата на планетата, което изглежда напада и унищожава миньорите.
Какво става нататък ще трябва да пробвате да разберете сами. Играта доста натежава на старата ми машина когато стигна няколко хиляди метра и това ме кара да я изоставя до следващия път. Ако не стане така обикновено се натъквам на газов джоб и гръмвам, защото не съм си купил здрава броня.

Tower Defence може да се определи дори като отделен тип игри. Някъде прочетох, че са базирани на карта за WarCraft III, но не знам потребности. В тези заглавия идеята е, че имате дълъг път към базата или замъка си, по който прииждат противници, а на площта около тази пътека трябва да изграждате защита си от различни бойни кули, които да обстрелват минаващите покрай тях гадове. Ако достатъчно от тях стигнат до края - губите. Има доста разновидности на играта, в които разликите са пренебрежимо малки. Във всички търсите най-добрата комбинация от типове кули и най-доброто им разположение, докато противника става все по-издръжлив всеки рунд. Може би най-добрата версия, на която съм попадал сред многото други, е тази.

Няма коментари:

Сподели

Оцени