24 юни 2007

Заигравки (Юни 2007)

Заигравките този месец едва ли ще ви спасят от летните жеги, но поне може да загубят още десетина минути от деня ви.

Five Minutes To Kill Yourself - Ако ви е писнало от работата в офиса, то тази заигравка е за вас. Трябва да бъдете изобретателни и за пет минути да намерите начин да се самоубиете чрез достъпните на работа предмети и колеги. Телбодите, игрите на работното място и дори тоалетните могат да са смъртоносни.


Happy Pill е малък пъзел, в който чрез множество рекушети ще трябва да усмихнете няколко човечета посредством летящи таблетки. Какви са тези щастливи хапчета не знам, но в големи количества определено не водят до нищо добро. За да се усложнят мало задачите ще се натъкнете и на различни препятствия.


Stunt Bike Island 3D е игра, в която е изпълнявате различни трикове с велосипеда си, докато карате по остров, доста подходящ за екстремни изпълнения.

11 юни 2007

Vector Tower Defence

Днес David Scott пусна третата си Tower Defence игра - Vector TD. Дейвид е вече опитен разработчик и предните му две игри (Flash Element TD и Flash Circle TD) бяха доста добри, но сякаш тази разочарова малко.

Ще започна с графиката, чиито стил не е много по-различен от този на V3 Defender Y3K. Изразяването на бойното поле с различни по цвят и големина геометрични фигури не ми се нрави, особено на фона на богато обрисуваните и детайлни елементи във Flash Circle TD.

Арсеналът е типичен за игрите на David Scott и дори малко банален, тъй като е наблегнато на лазерните оръжия, а на фона на десетките възможности в Ant Buster едва четирите вида кули във Vector TD са доста малко. Понякога се печелят бонуси, чрез които се строят специални сгради, които дават допълнителна сила или обхват на кулите в близост до тях. Това е приятен детайл от играта, но вече е доста по-добре развит в Onslaught, която при това в момента е доста играна и няма начин да е останала незабелязана от Дейвид.

Въпреки всичко Vector TD има приятен геймплей и увлича лесно, така че не е изключено да закъснеете за работа или за бира заради играта. Леко критичния ми тон се дължи на доста високите очаквания, които имах, но и така вече повече от час съм зациклил с точно тази игра. Оставям на вас да прецените колко големи са достойнствата й.

Submachine: Future Loop Foundation

Макар скоро да излезе четвъртата част от Submachine сериите, авторът на поредицата Mateusz Skutnik пусна още едно мини заглавие с тази марка. Приключението е доста кратко, но носи добре познатата ни атмосфера и всички качества на предшествениците. Отново ще обикаляте сами и ще търсите спомените си из мистериозни подземия. Макар че Submachine FLF трудно би затруднила някой, играта си струва да бъде изиграна.

Играй Submachine:FLF

08 юни 2007

Tower defense игри

Един малък списък на известните ми tower defense игри, като ще дам оценката си по десетобалната система.

Flash Element TD | 7/10

Flash Circle TD | 7/10 | Пост в блога

Desktop TD | 9/10 | Пост в блога

Onslaught | 8/10

Ant Buster | 7/10 | Пост в блога

Defender TD | 6/10

V3 Defender Y3K | 4/10 | Пост в блога

Shock Defence | 1/10 | Пост в блога

Roman Sanine's Tower Defence | 5/10

Turret Tyranny | 4/10

Turrent Defence | 3/10

Picnic Panic | 2/10

Flashcraft TD | 1/10


Има и две игри, които са в етап на разработка:

RPG Tower Defence

Vector Tower Defence




Ще добавя и две комерсиални игри, които не са създадени с Flash, но може да са от интерес на феновете на жанра:

DtD Tower Defence

Master of Defence

04 юни 2007

VR Defender Y3K

VR Defender Y3K е tower defence с не много високо качество. Играта се развива по стандартната схема, където по определената пътечка ще прииждат гадини, а вие ще ги избивате преди да са стигнали до края на пътя. Историята в играта е, че през 3000 година ще трябва да защитавате мрежата си от различни по цвят и размер вируси, които да опушкате с виртуалния си арсенал. Противниците наистина са доста безлични шарени кръгчета, квадратчета и други геометрични фигури, а оръжията са малко на брой и, макар да имат възможност да се ъпгрейдват на не малко нива, сякаш не са добре балансирани с вълните на вирусите.

На мен VR Defender Y3K ми е доста безлична и силно се изкушавам да й сложа таг "За боклука", на ще се въздържа, въпреки че мисля, че ще сгреша.

Ant Buster

Напоследък съм се настроил на tower defence вълна. Вероятно за това ме привличат само подобни игрички. Предполагам, че ще имам поне още няколко поста на тази тематика през идните дни.

Ant buster може и да не се приеме като нещо особено, особено ако вече сте играли TD заглавия. Все пак леко наивния й стил ми хареса и се усетих зациклил.

Има един изключително хитър начин да оправдаеш неадекватните движения на създадените от теб противници - като ги преваплатиш в нещо, чието движение по принцип е непонятно от човешка гледна точка. Един подходящ обект са мравките, които сякаш се щъкат безцелно, но винаги изпълняват някаква задача... като намирането на храна. А вие разбира се имате тази храна, която е под формата на прекрасен кекс, пай или друга домашна вкусотия, оставена на земята по време на пикник сред природата. Очаквано при това положение не може да не се зароди конфликт, който да се наложи да бъде разрешен по не особено дипломатичен път. И така - в Ant buster не пазите замък, хора, животи, бройки или друго, което до сега сте виждали в tower defence игра. Пазите кейк, който насекомите не биха ви оставили за нищо на света.

Как се пази кекс от мравки? Оказва се, че не е лесно. Макар привидно хаотичното си движение, животинките винаги стигат до чинията и със зъл смях задигат парче, което е десетина пъти по-голямо от преносителя си. На пътя на тази напаст обаче, можете да поставите базисни оръдия, които да развивате на три нива, като възможните крайни резултати са наистина много. Това сякаш е и най-готината част от играта, защото далеч не сте толкова ограничени от арсенала и можете да експериментирате с много стратегии. Ракети, лазери, картечници, огнехвъргачки, ултразвуци и дори спрей срещу насекоми са една малка част от кулите, които са ви под ръка. Другите ще намерите в играта. Не съм сигурен, че и аз съм видял всичко.

За жалост Ant Buster има и своите слаби страни. Базите за оръдията стават по 1,5 пъти по-скъпи при всеки нов строеж. Започвате от символични цени, но на десетата кула трябва да избиете доста вълни нашественици за да имате пари за нов градеж. В същото време мравките стават все по-силни и то с бързи темпове, което до голяма степен разваля удоволствието от игра. Възможно е и аз да не съм налучкал правилния подход за защита. Сякаш и самият кейк можеше да бъде разделен на повече парчета, защото в момента се разграбва като топъл хляб.

И на края нещо позитивно - в играта можете да селектирате противник, като това ще привлече огъня на всички кули, в чиито обсег се намира. По този начин при вида на измъкващо се парче храна можете да оставите останалите мравки за миг на спокойствие и да ударите бандита с пълна сила. Плюс, който все още не се вижда в много tower defence игри.

03 юни 2007

Защо чудовищата пускат оръжия и злато?

Elvenkind от много време се чуди защо противните създания от горите пускат оръжия и злато, след като умират от ръката на случаен нашественик по време на приключението му? Следните въпроси дълго време поддържаха загадката жива:


Възможно ли е дълговат стоманен шлем да се приспособи към доста изкривения череп на Northern Manticore, Fire Serpent или пък Great Wyrm? Невероятните, но все пак добре документирани записки на известния Gromus Bashiar и неговата експедиция ни разкриват, че стоманени шлемове, както и други предмети, са били придобити след убийството на всяко от трите чудовища.

Какво би правило поробено Black Ogre шепа пълна с безценни злато и скъпоценни камъни? Все пак е добре известен факт, че Ogre-тата спят край речните легла и ръмжат в горите през по-голямата част от естествения им живот. Ако чудовището не живее в подходящо жилище то няма нужда да го пълни с ненужни дреболийки. Като се има предвид, че "ненужни дреболийки" се придобиват най-често след размяна, в която участват злато или скъпоценни камъни.

Антична теория:

През четвърти век Algimus отстоявал безумна идея, която скоро била отхвърлена от мнозинството професионални мислители. Той твърдял, че чудовищата биха поглъщали доверчивите приключенци заедно с дрехите и екипировката. Дори и мислителите аматьори били в състояние лесно да развенчаят теорията:

  • "Как би могъл войн да отбие гоблинския бич на бойното поле на Подземния свят без да има здраво острие, което да владее добре и оздравяващ елексир, който да пие?" – въпрос от неизвестен автор.
  • "Няма живо същество, способно да храносмели дълъг меч +2. Наточеното острие със сигурност би разкъсало дори и най-здравата стомашна обвивка." - Markus of Pailon
  • "Всяко смъртно създание, което е изпълнено с броня би вдигало не по-малко шум от продавач на пазара. Всички знаем, че същите тези създания са доста тихи по време на лов." –
    Luthareus

По-късно Aligmus се отказва от теорията си за да се отдаде на друга идея, която по-добре обяснява някои от належащите въпроси. Детайлите от новото му разбиране дълго са обвити в мистерия, след като единствения достоен за уважение документ, разкриващ аспекти от учението, бил откраднат от пирати и сега се намира отвъд морето Begile.

Модерно разрешение:

Случаен инцидент, включващ магия за ледени шрапнели, елексир за подмладяване и пиян магьосник най-накрая даде отговор на всички въпроси около изпускането на предмети от чудовищата. Sivelus от Andorus замразил счупената манерка за подмладяване в стомаха на преял Weredog. Съществото било откарано в друидска лаборатория за изследване и резултатите били потресаващи.

Друидите открили, че стомашната обвивка на чудовището била 30 пъти по-еластична и 6 пъти по-здрава от предполаганото. Това разкритие не би било възможно без комбинацията за замразяване, която попречила на извънредно силните стомашни киселини да разядат моментално вътрешните органи. С тази нова информация станало ясно, че ще е нужно изключително рядкото +10 Острие на разсичането, което би могло да разкъса стомахът отвътре. Доста странно, но коремът бил еволюирал, така че да е напълно уязвим от отвън.

В корема били открити също почти изгнил череп, тенекиена чаша, метален щит и 5 златни монети. Като се базираме на първоначалната ни информация, изглежда че конвенционалната мъдрост е трябвало да отстъпи място на безумните идеи на Aligmus.

Сега само трябва да открием защо чудовищата не дрънчат по време на битка? Първоначално се предполагаше, че стомашните киселини са някакъв вид желе, което има изолиращ ефект и държи предметите на местата им, като по този начин намалят шума. Може би смъртта преобразува желето и то се превръща в течност…


Публикувано първоначално в GamingTags.

Най-разумното обяснение, на което съм попадал :)

Сподели

Оцени