03 октомври 2009

Игри от Daniel Benmergui


Прескочете поста ако всичко, което търсите са коли, лазери и битки.

Нестандартен геймплей. Едва ли тези две думички могат да опишат работата на Daniel Benmergui, но са добро начало на срещата с творбите му. Самият автор определя игрите си като експериментални, но също така и като въплащаващи някакъв жизнен опит. Експериментални, защото използват подход, който не е ползван до сега и не се знае дали ще е успешен. Това, което прави Даниел, е да създава игри, които нямат строго определена цел. По този начин не ви се налага да размазвате босове, да ъпгрейдате до безкрай и да учите нови магии. Вместо познатите до болка задачи, често пъти ще можете сами да избирате в каква посока да тръгне историята и какъв да бъде нейния завършек. Това е и втората основна задача на Даниел - да предоставя игри, които да се осланят на някакъв жизнен опит или пък да се опитват да предоставят такъв. До колко авторът успява да се справи преценете сами:


I Wish I Were The Moon 


От началото на играта, та направо в края. Но пък дали можете за минути да намерите всички 8 различни завършека на историята? И каква точно е историята ако имате просто момиче в лодка и момче, седнало на луната? Като един опитен оператор, ще трябва да изловите с фотоапарата си различните обекти, след което да поставите снимката им на точното място, така че да довършите една възможна история. Успехът зависи от фантазията ви.

Today I Die


Макар тази игра да е доста праволинейна до самия си завършек, все пак ще имате известен контрол и над финала на пътуването си. Освен, че ще трябва да взаимодействате с околната среда, в Today I Die буквално ще редите думите на историята. Чрез промени в поетично стихче, ще променяте коренно развитието на сценария. Играта в никакъв случай не е особено предизвикателство пред интелекта, но пък идеите вложени в нея могат да се развият и да се получи наистина различно и по-интересно от хилядите други заглавие.


Secret Of Software 64 - Изпълнена в Java, играта е създадена за едва 3 дни. Мъгливата цел и още по-безмислената история са компенсирани от кратък, но пък занимателен геймплей.

Night Raveler and the Heartbroken Uruguayans - По-скоро симулация, играта предоставя възможност за наблюдение на ефектите от нарушаването или пък не на връзките. В този смисъл ми напомня на September 12th.

На блога на Даниел има още доста интересна информация и линкове. Поздравления за аржентинеца, който дълги години е бил част от Gameloft.

За Today I die, която ме отведе до Daniel Benmergui, научих от Alea Iacta Est.

Няма коментари:

Сподели

Оцени