Fly The Copter и подобните на нея игри сякаш притежават една от най-простите, но пристрастяващи концепции - имате на разположение хеликоптер, чиято височина на полета контролирате само с мишката, като трябва да избягвате препятствията по пътя си и да стигнете колкото се може по-далеч преди да се разбиете. Ако отпуснете бутона на мишката хеликоптера губи височина, а ако задържите - машината се вдига. Семпло и като идея и като изпълнение, но приковало много хора пред мониторите.
Orbit представя нещо като космически... билярд? Не, по скоро не, но не се сещам за по-подходящо обяснение. На практика имате сини точки с различна големина, които имат собствена гравитация и привличат една червена точка, която трябва да наместите и изстреляте по такъв начин, че за определен период от време да не се удари никъде. В началото е лесно, но с всяко ниво вселената става по-претъпкана със сини планети и е по-трудно да не разбиете кометата си някъде.
Space Worms е друга игра, която въплъщава гравитационния ефект, но по малко по-различен начин. За разбика от Орбит, където промъквате комета между статични планети, тук може да се каже, че промъквате комета между други комети, които имат силно желание да се сближат с вас. Всички тела са малки черни точки, които жужат на екрана и само бързата ви реакция би предотвратила сблъсък. А ако все пак не успеете да се опазите едвам ще изчакате секундите преди автоматичното рестартиране на нивото.
Няма коментари:
Публикуване на коментар