30 април 2007

Shock Defence

Shock Defence е едно изумително бледо подобие на Flash Element TD, което не си струва да пускате. Не знам защо хората от DuoSign са решили да направят почти пълно копие на играта на Novel Concepts, но с малкото разлики, които са внесли, са успели да съсипят почти напълно удоволствието от TD жанра.

Лош е балансът на враговете, нивата и оръжията. Лош е и дизайнът, макар и по-лъскав от този на Flash Element. Не ми харесаха и "чудовищата", които варират от овце, през зле нарисувани F23, до всякакъв вид летящи чинии и марсианци. Подразни ме абсолютната липса на оригиналност не само при оръжията, но и при необходимите разработки за тях. Впрочем самите кули се строят по кошмарен начин, като с малко старание можете да ги качите почти една върху друга.
В началото Shock Defence изглежда трудна, доста по-трудна от Flash Element, но след няколко минути всичко си идва на мястото и разбирате, че играта е повече от лесна. Строят се основно един тип кули, а развиете ли три от ъпгрейдите (елементите) получавате достъп до супер кулата, която е меко казано всесилна. Факт е, че с 4 такива здания довърших играта без нито един изпуснат гад.

Не ми се пише повече, но Shock Defence е пълна излагация. Направо изглежда жалко до заглавие като Desktop Tower Defense...

28 април 2007

Newsgaming.com

     Ние сме екип от независими разработчици, които вярват, че игрите не са просто развлечение.

     Игрите и симулациите също така могат да ни накарат да се замислим какво се случва в този свят.


Жалко, че тези хора имат едва две завършени произведения...

За newsgaming.com изглежда трябва да се говори в минало време, защото хората зад него не са изкарали нищо ново от март 2004 година насам. Сайтът обаче все още е on-line и дава достъп до двете доста нестандартни заглавия, които са опитали да поставят началото на нов жанр за "игри по новини". До колко това са игри сами по себе си е спорно, но и създателите нямат претенции проектите им да се класифицират така.

Проблемът с жанра "игри по новини" е, че разработката на едно заглавие, за да е смислено, може да продължи с месеци, а тогава новината вече съвсем няма да е актуална. Макар от Newsgaming да казват, че ще се опитат да правят семпли игри, които да се изработват бързо, изглежда не са успели да се справят. Все пак на сайта се намират две игри, които се отнасят за събитията на 11 септември и 11 март, както и войната срещу тероризма като цяло.

Ще започна с Madrid, която е разработена точно по този бърз начин. Целта й е да се изрази съпричастност с близките на жертвите на атентатите от 11 март в Мадрид, както и да почете загиналите в този и други терористични актове. В "играта" поддържате пламъка на свещите, които са запалени за загиналите по нелеп начин.
За разлика от Madrid, September 12th е създадена за няколко месеца и е доста по-дълбокосмислена. Симулацията отразява виждането на Newsgaming, и на доста други хора, за тактиката на Съединените щати за войната с тероризма. Макар пусната през 2003 година, играта сякаш все още е актуална. Посланието й, че насилието води до още насилие, обаче, изглежда още не е осъзнато от хората, от които най-много зависи.

В September 12th трябва да вземете едно просто решение - да стреляте или не. Ако го направите и убиете някой от терористите, които се разхождат сред останалите хора, ще видите последиците от действията си. Можете да продължите да стреляте, да убивате, да разрушавате сгради. Можете и да жертвате цивилни, за да елиминирате някой от терористите. За всеки убит невинен ще идват оплаквачи, които бързо ще се настройват радикално против вас. В желанието си да се отървете от тях вероятно ще предизвикате лавина от сподвижници на терористичните групировки. Ако не натиснете спусъка обаче, ще видите как постепенно сградите се изграждат на ново, а хората оставят оръжието и стават отново цивилни и мирни.

Разбира се тази гледна точка е пристрастна и Newsgaming не крият, че заглавията им са такива. Представата им за модерна журналистика не е за обективна такава.

Като заключение ще кажа, че е жалко, че "игри по новини" жанра не се е развил. Надявам се разработчиците от Newsgaming да намерят сили и да продължат работата си, тъй като могат да предложат един наистина различен продукт.

25 април 2007

Skywire

Кит продава сладолед
Акула храни мечка с мед
Жираф един видях сега
С вестник под ръка
Дъждът се лее из ведро
А някой кара колело
PIF

Чувствам се сякаш съм попаднал точно в такъв свят с тази игра. Наглед пределно лесната задача да закарате малко влакче от точка А до точка В може да се окаже трудна когато около вас жирафи изскачат от кутии, маймуни играят акробатика, а пандите са станали парашутисти. И всички тези метаморфози само и само за да бъдете оставени без тримата си пасажери. Това е положението в Skywire, една от прекрасните игри на Nitrome, която ще ви предложи 20 увлекателни нива. Освен горепосочените препятствия по пътя си ще срещнете и други увлекателни такива. Резултатът е аркадна игра, в която добре са балансирани нуждите от търпение, бързина на реагиране и желанието да стигнете по-бързо.

24 април 2007

Заигравки (Април 2007)

Днеска било 24ти. Пак станало време да пусна заигравки. Я да видя какво имам като bookmarks.

Duck Hunt - Макар поколенията да се смениха не вярвам тази игра да има нужда от представяне. Едно време я играехме на Нинтендо пред телевизора и се ядосвахме когато трите патрона не стигаха да гръмнем неориентираните патки. А когато кучето се смееше нагло пистолетите излитаха в негова посока. Бяха прекрасни времена. Въпреки че флаш версията не носи това очарование, както конзолната, за мен беше удоволствие да пуцам и да се правя на авджия.


Splash е симпатичен малък пъзел, в който трябва да достигнете критична маса на едни зелени капки. Това става като им докапите още слуз и ги уголемите до пръсване. Започвате с определено количество от допълнителната течност и в зависимост от играта ви може да я свършите на първото или на някое от следващите нива. Нищо особено, но пък пристрастяващо.


Jenga е друг пъзел, който успя да ме закачи за продължително време. Всъщност това е флаш версия на една настолна игра, в която издигате кула от пръчки колкото се може по-високо, като надстроявате с елементите от по-долните нива. Физическия модел на играта е ужасен и това води до почти пълно неведение кога ще се сгромоляса конструкцията. Единствено едно леко поклащане ще напомня, че сте близо до границата и следващия ход може да ви е последен.

Duke Anti-Nuke

Съвсем скоро бе Денят на Земята (22.04). Има някаква вероятност тогава да сте се замислили за замърсяването, глобалното затопляне и още куп други неща, които трябва да признаем, че не бива да подминаваме просто така. А мислите ли за тези проблеми през останалото време? Авторите на Duke Anti-Nuke изглежда, че мислят. Истината е, че това е една откровено пропагандна игра и ако изпитване неприязън към организации от рода на Greenpeace е по-добре изобщо да не я играете.

Най-общо казано историята се отнася до това, че трябва да спрете различни атомни съоръжения, като по този начин ги предпазите от терористите, които са се запътили към тях (с най-добри намерения, разбира се). За целта изграждате кордони, като минавате през определени точки от картата. По пътя ще има и препятствия като пазачи, хлъзгави повърхности и пробити варели с радиоактивен материал. На мен ми бяха от интерес и любопитните факти, не проверени от мен дали са истина, които се намират по картата. В резултат се е получила приятна jump 'n run игрица, която ако се абстрахирате от пропагандните послания, може да ви хареса.

Мислех да се възмутя от избора на име за играта, защото ми напомня за Duke Nukem, но малкото възползване от по-популярния Duke се преживява лесно. На страницата на Greenpeace има секция с игри, които също имат някаква социална ориентация, която е разбира се е изкривена през визията на организацията.

23 април 2007

Submachine 4: The Lab

Submachine серията вероятно е любимата ми поредица от флаш куестове. Ето защо с радост играя четвъртия епизод, който събира в себе си най-доброто от предишните и дава отговор на повечето мистерии в играта.

Наистина темата на Submachine е не само добре запазена, но и продължена в новата част. Играчите с опит често ще забелязват познати предмети и местоположения, а новаците, в случай, че нямат търпението или желанието да започнат всички истории от начало, ще могат да усетят атмосферата на всеки предишен епизод.

Нарочно не разкривам детайли от приключението. Ще кажа само, че от още от Submachine 1 сте хванати в капана на мистериозна система (или машина ако желаете), която е така проектирана, че трудно да можете да се измъкнете от нея. Разбира се изход винаги има, но той понякога е труден за намиране. С течение на времето и на различните части от играта ще можете да разкриете историята напълно и да разберете кой и защо е бил преди вас на това място.

Тези от вас, които не са преминали през предните части могат да го сторят съответно:

09 април 2007

Desktop Tower Defense

Най-спокойно мога да заявя, че съм във възторг от Desktop Tower Defense. Новозаформящият се жанр на TD игрите успява да ме задържи с часове пред монитора.

В това заглавие концепцията на Tower Defence претърпява лека еволюция, но като резултат може да промени доста геймплея. Във всички предишни подобни игри (линк към една от тях) кулите, които стреляха по гадините, се строяха около предварително определена пътечка. По този начин се търсеше оптималното разположение и комбинация от бойни установки, така че да оцелеете възможно най-дълго. В Desktop Tower Defence подобна пътечка няма. Гадините тръгват от единя или двата края на картата и по най-прекия път се опитват да стигнат до срещуположния край. Можете да удължите пътя им и респективно времето, през което са подложени на огън, като позиционирате правилно кулите. Цялостно блокиране на изхода от нивото не е възможен, което значи, че все пак врага ще има от къде да се измъкне.

Новото в "оръжията" ви, или поне аз не се сещам да съм го виждал преди, е една зашеметяваща кула, която освен, че нанася поражения по врага има шанс да го спре на едно място за известно време и така да даде възможност на останалите кули да стрелят по-дълго. Останалите ви бойни сгради са по-скоро стандартни и включват такива, които стрелят само по земя, само по въздух или комбинирани, но за сметка на нанасяните поражения. Има и "замразяваща" кула, която забавя скоростта на гадинките, които уцели. Балансът на оръжието е добър и дава възможност за доста комбинации, които да подхождат на стратегията ви за победа.

Противниците са също интересни, като и при тях се намират някои нововъведения. Добре замислени са spawn гадинките, които щом бъдат убити се разпадат на две по-малки мишени. Намирам за добро попадение и, че летящите същества не обикалят по пътечката, а прелитат над кулите по права линия към изхода от нивото. Това може да се брои и като минус, защото предизвиква струпване на противовъздушна защита в центъра на картата, но пък прави играта мъничко по-реална. Не липсват и други добре познати на всеки играл tower defence игра противници, като "имунизираните", които не могат да бъдат замразени и "бързите", които могат да създадат много главоболия. Босовете, които се появяват на определен брой нива се редуват и се причисляват към отделните класове гадини, което значи, че може да срещнете "бърз" бос, който освен много живот, има и висока скорост, или пък "летящ", който е доста трудно да бъде спрян.

Много приятно впечатление прави и, че има доста режими на игра. Някои от тях намирам за почти невъзможни за преминаване, но други са истинско предизвикателство. Можете да играете само срещу определен тип противник или без повечето си оръжия. Изборът е ваш.

07 април 2007

Още флаш с футболна тематика

Забелязах, че има доста голям интерес към поста с двете футболни игри на miniclip и реших да видя какви други игри с футболисти може да грабнат вниманието на хората. Изборът не беше никак малък и почти веднага попаднах на няколко интересни заглавия.

King of Defenders беше първото, за което се сетих. Представлява добре направена игра, в която не липсва и малка доза хумор. В нея ще влезете в ролята на Джон Тери и ще трябва да разстрелвате с глава противниковите вратари. След като топката ви бъде удобно поднесена от корнер ще се стараете да я насочите, така че освен да е неспасяема за стража на вратата, така и да мине между множеството защитници, които са на пътя между вас и гола. При три неуспешни удара треньорът ви праща да тренирате още малко и тогава да опитате отново.


Viva la Volley е малка игра, която може да се опита да ви зариби да заложите чрез основния спонсор, но рекламата не е натрапчива и няма да ви попречи да покажете малко бразилска техника. Действието отново се развива след центриране, но този път имате възможност за различни удари, с които да пронижете вратата. За добро или лошо Viva la Volley омръзва малко бързо, но пък оставя добро впечатление с изработката си. Жалко, че идеята не е била развита, защото можеше да се получи прекрасна игра.


Stan James "Original" Free Kick Challenge - Добро име, нали? Всъщност и играта е изненадващо добра, макар и рекламна. Може би една идея по-лоша от Freekick Fusion, но пък за сметка на това притежаваща други достойнства.
Идеята за ретро футбол наистина ме изненада... приятно. Детайлите са добре изпипани, като освен черно-бялата визия ще се насладите на добри модели на играчите, чудесно озвучаване и предаване като от наистина стар телевизор. Макар да се изпълняват само наказателни удари, да се отбележи попадение не е лесно. Възможността да се контролират силата, посоката, ъгъла и завъртането на удара е нож с две остриета, като освен ефектен шут могат да предизвикат и доста комичен такъв. Въпреки старанието си не успях да вкарам повече от 4 поредни гола, което говори, че е нужна практика за да овладеете топката. Все пак минутите прекарани на ретро стадиона са истинско удоволствие.

04 април 2007

Uber Breakout I и II

Uber Breakout има две части и представлява доста симпатична игра, съчетаваща в себе си Rong и Арканоид.

В кръгово игрално поле ще видите множество сферички, между които и една летяща съчма (топче), която ги разбива при досега си с тях. С течение на нивата, които се качват сравнително бързо, сферите стават най-разнообразни - някои променят посоката на топчето, други придобиват изключителна якост, трети ви дават допълнително топче, за което също да внимавате да не избяга, както и много други мутации на потенциалните ви цели. Чрез две платформи в края на полето отразявате топчетата и в типичен арканоиден стил внимавате да не избягат. Разбира се играта не минава и без множество бонуси, които обогатяват геймплея.

Uber Breakout ми хареса с това, че съчетава по приятен начин двете заглавия, които посочих в началото, като резултатът от тази симбиоза е забавление с доста динамика, което може да изненада с множеството разнообразни сферички и бонуси, които летят наоколо. Във втората част е добавена и игра за двама, като на един компютър ще имате възможност да играете "кооперативка", като всеки играч контролира една от двете отразителни платформи.

Играйте Uber Breakout I и Uber Breakout II.

Сподели

Оцени