30 ноември 2006

Frogger

Играта с жабата е класика. Несъмнено всеки роден преди 1990 година, а може би и след това, може да си спомни как е вкарвал жабки по местата им. След това навлязоха компютрите и тази прекрасна машинка изчезна. Разбира се има много хора, които помнят Frogger и са създадени доста негови ремейкове. Този обаче ми напомня най-много за оригиналното изживяване, от което не помня детайлите, но радостта от жабката е все същата.
Припомнете класиката от тук.

29 ноември 2006

CBC kids games

Попаднах на този сайт преди време, докато играх BMX Park, която от своя страна е една не лоша времегубка. Страницата се оказа с добро количество аркадни игри и пъзели. Рядко на едно място се срещат толкова смислени и изпипани графически спортни заглавия. Освен това можете да поиграете ремейкове на някои класики или някоя от останалите дебилки.
Може да изгубите малко от времето си тук.

26 ноември 2006

Cool Flame: The Game

Cool Flame е поредната игра, която промотира някакъв продукт. Този път става дума за BMW 1 серията. За радост рекламата не се набива на очи, а е доста ограничена и изобщо не разваля удоволствието от играта.

Поемате ролята на репортера Harley Flame, който разследва изчезването на известния филмов продуцент Seymour Deville. Започвате да разплитате историята от местен клуб, където срещате певицата Gina Lopez. Малко по-късно започват неприятностите за вас, но в края на играта всичко се разрешава по неочакван начин. Няма да задълбавам в сюжета, защото той трябва да бъде изигран, а не преразказан. Усещането наистина е като от някой филм за журналист забъркал се в неприятности.

Освен това в почти всеки епизод ще се имате възможност да играете и някоя мини подигра, която в някои случаи ще се оказва решаваща за успеха ви. Логическият елемент не е силно застъпен. Задачите са изключително прости и всеки с поне малко въображение ще може бързо да се оправи с тях. Ако се справяте добре ще получавате и малки награди, които да свалите на компютъра си.

Петте епизода вече не искат регистрация за да се играят, но не се знае дали BMW няма да решат, че им е нужна още малко информация и да върнат регистрационната бланка. Също така имах проблем с втори епизод докато играх с FireFox, но предполагам, че това се дължи на използваната версия на flash player-а.

Въпреки това играта заслужава наистина висока оценка и може да погълне няколко часа за преминаването й.

За да влезете във филма натиснете тук.

22 ноември 2006

VXR Racing

VXR Racing е добре направена игра за състезания с коли. Макара реализма да не е силната й страна, трите представени возила предлагат коренно различно поведение на пистата.
Трасетата от своя страна са седем на брой и имат с какво да ви изненадат. Най-малко сменящата им се ориентация, когато играете на тях повторно, може да ви обърка в първия момент. Към това се добавя и поднасянето от разлято масло и вода, както и разхвърляните варели. За да е по-неприятно ще можете да излизате на места от трасето и да губите ценно време докато търсите пътя обратно.
Приятна е и възможността ако компютъра се окаже твърде слаб или силен за вас да можете да поиграете с приятел. Така евентуално ще можете да решите спора кой от вас е по-добър.
Състезавайте се тук.

19 ноември 2006

Zwok

От много време не се бях заигравал с нищо походово. Може би от времето на Heroes III. Изобщо не очаквах и да се натъкна на подобно заглавие в интернет игра. Zwok обаче се оказа много зарибяваща игра, в която най-доброто е, че няма да се състезавате срещу смотан (или свръх труден) компютър, а срещу съвсем реални хора, които откровено искат да ви спраскат. Е, за разлика от Heroes далеч не става дума за стратегия, а за нещо като бой със снежни топки или балони с вода, но пък акцента пада върху динамиката и битката.

На началната страница ще ви бъде предложено или да си създадете профил, който ще ви осигури статистики и повече оръжия за в бъдеще, или да играете като Lazy (гост) и да се впуснете в битката на момента. Ако изберете да се регистрирате ще можете да оформите героя си по свой вкус и той да носи желаниет от вас цветове. Също така ще трябва да си изберете отбор. Има два тийма - Blooz и Grienz, като към настоящия момент първите държат 52% от победите. Единствената разлика между двата отбора, която забелязвам е, че Blooz започват играта в лявата част на екрана, а Grienz - в дясната.

Щом се впуснете в играта ще имате по 10 секунди, за да се придвижите и да се прицелите. Препоръчително е да се движите, защото противника в повечето случаи не губи много опити за да намери правилната сила и ъгъл на хвърляне, които ще му позволят да ви удари. Докато вършите действията си другите играчи също ще могат да сменят позицията си и да търсят най-доброто място за атака. Това не става в реално време и всеки вижда придвижването на другите едва когато десетте секунди изтекат. След това се изчисляват траекториите на стрелбите и щетите, които са нанесени (отнема малко време) и получения резултат се показва нагледно на екрана. Траекторията се отбелязва с разноцветен пунктир за всеки играч, което позволява да се определи каква корекция е нужна. За добро или лошо играта се играе отборно - по трима души в отбор, което значи, че съвсем не сте сами срещу останалите. Това понякога изиграва лоша шега, защото някои играчи целят съотборниците си в желанието да ударят противник. Приятелски огън... какво да се прави. Няма да мине много време и ще увеличите арсенала си, който изибрате от падащото меню горе на екрана. Често подходящия тип топки е решаващ.

Играта има и някои отрицателни страни. Няма никаква комуникация между играчите. Дори и на отборно ниво. Също няма нищо подобно на добавяне на приятели и познати, или поне хора, с които предпочитате да играете. Разпределяте се на късмет и почвате битка. Картите от своя страна не са много и някои от тях не са балансирани. Понякога терена облагодетелства сериозно някой от отборите или ползването на определено оръжие. Досадно е и изчакването на стрелбата, но уви синхронизирането не е никак лесно.

Въпреки всичко Zwok е чудесна on-line multiplayer флаш игра, която можете да разцъквате за да срещате живи опоненти, а не компютърни интелекти. А и не трябва да имаме твърде големи изисквания към безплатна разработка за реклама на PlayStation.

18 ноември 2006

Eyemaze games / Grow серия

Eyemaze е японец, който има потенциал да стане любимия ми разработчик на игри. Всъщност той вероятно вече е.

На забавно направената страница на Eyemaze се откриват линкове към различни по вид заглавия. От аркадите, като PelPet и Tontie, през различни пристрастяващи мини игри, до бисерите в колекцията - Grow серията.

Grow са логически и разчупени като мислене игри, в които разполагате с най-много дозина предмета, които да използвате. Проблемът идва от там, че само една единствена комбинация от ползването на тези предмети ще ви изкара победители от играта. А изводите дали сте на прав път трябва да правите от невероятно интерактивната среда, която е възможно да дава индикации за добро развитие, но всъщност уверено да вървите към провал. Макар да не звучи трудно внимавалите по математика ще се сетят формулата за изчисляване на възможните комбинации от елементи и ще разберат, че това не е особено малко число. Бих го сметнал и аз, но не очаквайте, след като играя толкова флаш игри, да помня как ставаше. Имам бледи спомени, че имаше замесен n!, а ако е само това, то в най-леснато от игрите има 720 възможни комбинации, но едвали са толкова, защото по същата логика в най-трудната би трябвало да има 479 001 600 (да 479 милионо и още няколко). Дори и да са в пъти повече откриването на подходящата система не е никак бърз процес и по-нетърпеливите може дори да се откажат.


В Grow Cube ще разберете как да съчетаете топче, чиния, човечета, цветя, кофа, огън, вода и други за да разкриете тайната на куба и какво се крие в него. Ще останете изненадани колко можете да промените визията на иначе доста безличната фигура и да я накарате да пръщи от живот.


Grow RPG ще ви пренесе в средновековието, където ще трябва да спасите малкия си свят от настъплението на зъл демон и неговите слуги. Особено объркващата игра ще изглежда сякаш сте съвсем близо до успеха, но всъщност може да сте сгрешили генерално. Ако обаче съчетаете правилно детайлите ще се радвате на краен успех.


Grow ver.2 е вероятно най-лесната игра поради малки брой елементи в нея. Въпреки това интерактивността показва колко фатално може да бъде взаимодействието между предметите, които имате, като тук те буквално ще се избиват един друг.



Grow ver.3 пък е най-трудната в поредицата поради най-големия си брой предмети. Абстакцията пък изобщо няма да ви помага да се ориентирате лесно в каква посока се движите. Все пак с упорство и мисъл може да се разреши дори и тази загадка.


Внимание заслужава и Chronon, които представлява чудесен малък куест. Достатъчно е завъртян за да може да заинтригува повечето почитатели на подобен вид игри.


За тези и още игри посетете Eyemaze.

А решенията на игрите от GROW поредицата можете да намерите написани на български тук.

17 ноември 2006

Pepsi games

Pepsi са друга голяма компания, която си прави реклама в интернет с флаш игри. На сайта им могат да се намерят:

*Pepsi Sumo Twang - игра подобна на кърлинга със сумисти, които изтрелвате с огромна прашка и трябва да плъзнете възможно най-близо до определената зона.

*Finger Footy - представлявате великан или поне ръката му, с която изстрелвате топчета към футболна врата. През това време към вас идват не много приятелски настроени човечета, които можете да обезвреждате отново с топчетата.

*Pepsi Pinball - не особено завладяващ пинбол, но все пак губещ от времето ви. Ако сте достатъчно добри можете дори да поиграете дори арканоид направо в същата игра.

*Bucket Launcher - като цяло доста безмислено заглавие, в което изстрелвате войниците си по чуждите такива. Все пак прицелването не е толкова лесно колкото изглежда.

Pepsi games

16 ноември 2006

The Dark Room

Определено мислех, че "избягай от стаята" игрите са се изчерпали и вечно ще трябва да отварям чекмеджета и да намирам ключове. Ето защо подходих доста скептично към The Dark Room. И сгреших :)

Отзовавате се в стая, в която имате 360 градусов изглед. Няма никаква мебелировка. Може някой да я е изнесъл. Но пък има стени. Доста хай-тек стени. Има и три бутона с цветове. Можете да ги смесвате в една призма или да ги насочвате към нея поединично. В зависимост от цвета, който ще получите можете набързо да пренастроите стаята и да се отзовете на качествено ново място, което има заложена загадка в себе си. А пъзелити варират от лесно разбираеми до изглеждащи напълно безмислени. До момента съм решил 3 от общо 7, но по-късно ще продължа. И няма да се налага да преигравам всичко от начало, защото има save. Мноого яко.

Успешно циклене над загадките. Влезте в стаята от тук.

15 ноември 2006

Wings of fury

Още се чудя как играх това нещо над 1 час. Някакво американско (че как иначе) самолетче, което стреля по японски оръдия, корабчета, войничета и някакво друго вражеско самолетче. С една картечница, която трудно се разбира на къде стреля и няколко тона ракети, вероятно създадени половин век по-късно, но върнати с машина на времето, за да гърмите с тях.

И звучи и изглежда много лесно, но самолета на завоите се държи доста реално (пропада :) ) и успявах да се пребивам с него по-често отколкото успявах да изтрелвам ракети. Ама така се получава когато правиш рязки маневри на малка височина. Прас във водата и храниш рибките.

Срамното е, че не можах да бия дори на най-лесното ниво, където има едва две бункерчета за разбиване. Е трошат се, но от близките колиби наскачат някакви хора и ги поправят. Трябваше да разбия и селата ама пак остри маневри и бам - на пясъка - между две палмички.

А на горе нивата се усложняват. Още едно японско островче, после и корабче и бронирани бункери, които се целят с едни ракетки, а за да ги пусна трябва да пикирам точно. Пък това не ми се отдава, а през това време самолета почва да пуши и накрая бам размазан.

Wings Of Fury за тези от вас, които могат да летят по-добре от мен.

12 ноември 2006

Dr3i

Dr3i представляват култови игри от типа "избягай с мишката покрай тия гадове". Във всяка от трите части практически постоянно има нещо остро, което се върти и иска да нареже топчето ви на ситни лентички. В третата част дори сте преследвани от едно зло, черно и безформено "нещо", което винаги намира най-прекия път към вас т.е. движи се по права линия и в резултат няма да ви оставя да седите на някое безопасно място докато картата се завърти по удобен за вас начин. За ваша радост има начин на противодействие - тук-таме се намират плюсчета и минусчета, които влияят на скоростта на въртене (и големината на дзвера от третата част). Очаквано минусчетата забавят, а плюсчетата увеличават показателите.
Много хора определят игрите като трудни. Можете да проверите дали са прави като играете Dr3i, Dr3i Version 2 или Dr3i Version 3.

08 ноември 2006

Tube Racer

Tube Racer e още един пример как проста идея може да даде сравнително добри резултати. Цялата игра се изразява в това, че управлявате робот-сърфист, който трябва да направлявате за да избягва препятствията по пътя си. Препятствията са всичко на всичко три вида, но в един момент започват да идват толкова на често, че можете да счупите някой пръст в опит да нацелите правилния клавиш. И докато сърфирате се въртите на 360 градуса в метална тръба.
Играйте тук.

Сподели

Оцени